Vistas de página en total

lunes, 2 de diciembre de 2013

· PROPOSTAS ECONOMICAS PARA GUATEMALA



Traballo de 1º bacharelato         Autor: Carlos

1. Propostas de actividade | Pola comunidade |

Proxecto de Granxas Rurais ( Galiñas ) e Cultivo de Hortalizas Ecolóxico ten como obxectivo aproveitar o abono orgánico dos polos pra poder cultivar sen ter que usar un abono químico, evitando que a terra empobrezcase e por outra parte o efecto sobre os que consomen. Desta forma conseguiríase de forma directa:

1.Produción de abono orgánico.
2.Produción de galiñas.
3.Produción de ovos
4.Produción de hortalizas e patacas.
5.Ingresos extras para a familia.

E de forma indirecta actuaria nos seguintes aspectos:

  1. Se non comprasen abono químico, aforrarían un diñeiro que na maioría dos casos  escasea. Outros nin sequera podían compralo, tiñan que cultivar sen abono, polo que baixaba  a súa calidade e era mais difícil de vender.

  2. Utilizar abono químico elimina os nutrientes da terra e fai que a produción sexa peor no      futuro. Teñen que deixar descansar a terra, polo que a súa produción se ve moi reducida.
  3. Si o produto e mellor, conseguir diñeiro lles axudaría a aumentar a súa dieta.
  
  4. Respectan o medio ambiente e as súas tradicións.

  5. Dispoñen de carne de polo, ovos, hortalizas e patacas, elementos que debido a falta de      diñeiro non podían ter.

  6. Por outro lado, os excedentes poden vendelos e dedicar os beneficios a comunidade.

  7. Si a colleita e mellor, necesita menos coidado, polo que os pais non necesitarían tanto a    axuda dos seus fillos, que terían mais tempo de ir a escola. Isto lles axudaría a romper a    exclusión social.

En resumen, o que pretenden lograr como metas a longo prazo é:
  
  1. Mellorar a calidade de vida de todas as familias mediante múltiples proxectos.
  2. Reducir a migración.
  3. Lograr un maior índice de escolarización.
  4. Acabar coa desnutrición e a mortalidade infantil nas comunidades.

Desta forma promovemos a autoxestión, sosteniblilidade e no depender de recursos externos.Isto supón poder xerar os seus propios recursos. Por eso, todas as propostas teñen como obxectivo estes puntos. Imos mostrar algunhas ideas que xa están en marcha. Algunhas concluíron por falta de recursos e outras aínda continúan (como é o caso das hortas e aboneiras ecolóxicas), pero todos buscan o desarrollo do programa e a conexión das sete aldeas:

  Escola. Isto faríase nunha das aldeas. Este será o primeiro paso que lles leve a plantearse un traballo reivindicativo y comunal.

  Fomento da organización e xestión comunitaria polo desarrollo. Este proxecto pretendía que os cidadáns tivesen un maior nivel de xestión pra lograr un mellor nivel e calidade de vida individual, así como colectiva.

  Granxa escola. O número de orfos e moi grande, e unha cuarta parte deles perderon a o seu pai e nai, polo que moi importante que dende pequenos empecen a coñecer técnicas de cultivo e dominar o proceso hortícola. Xa se conta con un considerable número de profesores e un veciño voluntario que imparten as clases.

  Construción dunha cooperativa. Para promover o traballo colectivo.

  Hortos comunais ecolóxicos e construción dun invernadoiro.

  Construción de aboneiras. Este proxecto comezou cunha aboneira por familia e este ano xa se construíron tres aboneiras por familia, que significan un total de 1500.

  Construción dun molino. Se pretende construír nunha das aldeas mais aisladas e de difícil acceso. Tendo en conta que se mole o maiz dúas veces por semana, con este molino dáse un avance importante.

2. Forma de traballo
(Glosario)

A. Granxa

B. Aboneiras

C. Hortos ecolóxicos

D. Baco de ferramentas

E. Capacitación Técnica de mulleres

F. Mesas de traballo

G. Proxectos puntuales


A. Granxas. Destino da produción: No caso das granxas de polos, hai que manter sempre un porcentaxe fixo para o consumo, outro para venta e finalmente outro para produción. Con isto manteríanse sempre os beneficios altos e chegaria a ser autosostenible.

B. Aboneiras. De momento, os cidadáns están utilizando materias orgánicas coma terra proveñente do monte, cinzas, pasto seco.. pero cando se poña en marcha a granxa de polos, poderase aproveitar estes excrementos para enriquecer este compost.

Este compost provocara un aumento moi notable na calidade da colleita, o que aumentara o seu valor e obterse un maior beneficio.

C. Hortos ecolóxicos. Pretendese crear un horto ecolóxico en todas as aldeas. A venta do produto servira para abaratar os costes das sementes do ano seguinte e o resto podera utilizarse para mellorar a súa dieta.

D. Banco de ferramentas. A cada unha das aldeas se lles a subministrado un número de ferramentas para uso colectivo. Poderanse alquilar por 1Q, que será destinado ao arreglo ou compra de novas ferramentas.

E. Capacitación técnica para as mulleres. O obxectivo principal de este proxecto e poder formar as mulleres no ámbito técnico e no ámbito practico e así poder ter unha maior cualificación no momento de buscar traballo.

F. Mesas de traballo.


· Asembleas mensuais:

  Pretendese discutir todos os aspectos da aldea para finalmente poder recoller as opinions e   levalas ao consello xestor, do que forman parte mediante representantes.

· Asemblea do consello xestor:

  Os resultados obtidos de cada aldea debátense e son devoltos a cada unha. Estes son             comunicados nas aldeas e vólvense a debater, pra volver ao consello xeral e 

  cerrarse o ciclo.


G. Proxectos puntuais. As necesidades son moitas e cada aldea teñe algunha específica, polo que sempre se esta atento a novas ideas e posibilidades para mellorar a calidade de vida e investir o presuposto dispoñible.


3. Obxectivos presentes, obxectivos futuros.



Obxectivos de produción
Nivel de consecución
· Crear hortos comunais en todas as aldeas
· Creados hortos en todas as aldeas
· O seguinte paso a consolidación destes.
· Pequenos hortos familiares
· Etapa de consolidación e ampliación destes.
· Obter excedentes e poder comerciar con eles pra ter autofinanciamento.
· Ata o momento a conseguido sufragarse ata o 25% das sementes do ano que ven.
· Creación de granxas de polos
· Pendente de execución por falta de recursos-
· Creación de invernadoiros, que serven para asegurar a colleita durante todo o ano.
· Instalado invernadoiro nunha aldea, con sistema de microrego.
· Disponse de unha moto bomba para extracción de auga procedente de rio.


Produto
Resultado de la produción (ano 2006)
Repolo
4570 plantas
Coliflor
2000 plantas
Leituga
1300 plantas
Rábanos
15245 unidades
Zanahoria
11820 unidades
Calabacín (Sichini)
5350 unidades
Pepino
3000 unidades
Papas
136 quintales
Frijoles
1 quintal
Arbella
385 libras


Perspectiva de futuro na linea de produción que garantice a seguridade alimentaria:

1. Ampliación dos hortos ecolóxicos

2. Implantación de tres granxas de polos que permita aumentar a dieta e crear excedentes

3. Aumento do número de invernadoiros con micro-rego.

4. Implantación de molinos en todas as aldeas posibles.

5. Creación de novos medios de produción.

6. Elaboración de sementeiros

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Propostas de actividade | Pola clase |

Estas ideas foron propostas na clase nun grupo de 4 miembros, encargado de buscar posibles formas de expandir a economía de Talquezal.



ACTIVIDADE
LOCAL
EXPORTADORA
Artesanía
Vasillas,cerámica
Vasillas,cerámica
Industria madeireira
Madeira
Madeira
Agricultura
Froitas, verduras...
Froitas, verduras...
Industria cárnica
Carne de vacuno,bovino..
Carne de vacuno,bovino..
Transporte
Bus, taxi..
-
Turismo
Turismo
-
















· ECONOMIA ACTUAL DE GUATEMALA


1. ENTORNO GENERAL

La economía de Guatemala es la propia de un país en desarrollo, constituyendo la mayor economía de América Central, y la novena de América Latina. El mayor sector de la economía guatemalteca era tradicionalmente la agricultura. El turismo en este país es el segundo generador de divisas, contando ademas con la industria y el sector terciario, el cual está aumentando en importancia. Establecemos 7 puntos para reorganizar el contorno general y otros puntos para el reflote de su agricultura.  (Cont.)


2. ENTORNO ESPECÍFICO ( Tazquezal )

Actualmente los vecinos de estos lugares carecen de medios para mejorar sus condiciones de vida. La mayoría de los padres  disponen de muy escasos recursos, son analfabetos/as y han tenido que permitir que sus hijos trabajen para su alimentación diaria. En educación, la mujer de etnia maya indígena cuente con algún grado de escolaridad. La escasez llega a elementos básicos como son el acceso a la luz, el agua, e incluso las condiciones de accesibilidad de sus aldeas. (Cont.)